poniedziałek, 7 listopada 2011

Ukraina Contest 2011

SP6LV - to taki niepowtarzalny znak rozpoznawczy mojej radiostacji. W ubiegły weekend brałem udział w międzynarodowych zawodach organizowanych corocznie przez organizację krótkofalowców Ukrainy. Łączności bez ograniczeń co do kraju, z tym że wyżej punktowane z krótkofalowcami Ukrainy. Startowałem w kategorii CW, małej mocy - QRP 5W z tym, że standardowo krótkofalowcy używają mocy około 100W. Początek sobota godz 12 UTC (czas Greenwich) do niedzieli 12 UTC. Pierwsze godziny zawodów aktywność stacji na głównym- dziennym paśmie 20 m mała. Przejście na pasmo wyższe 15 i 10 m niespodzianka; stacji co nie miara. Na tej małej mocy bez trudu robiłem stacje DX-owe - dalekiego zasięgu od Dalekiego Wschodu Rosji aż po USA. Podziwiam umiejętności operatorskie i wyposażenie moich korespondentów. Jest niemałą sztuką wychwycenie mojego słabego sygnału pośród stacji pracujących z dużą mocą- nierzadko 1000 W. Zaliczyłem 401 łączności (QSO). Log /wykaz stacji do organizatora/ wysłany i potwierdzony. Takie zawody to oderwanie się od codziennych obowiązków. Dla mnie szczególny sprawdzian moich umiejętności z uwagi na mój wiek 80 lat i pewne dolegliwości chorobowe. No i że jestem na pasmach od 1957 roku, wyłącznie na telegrafii. 73 (to taki skrót oznaczający pozdrowienia) i do usłyszenia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz