czwartek, 16 czerwca 2011

Fragment moich wspomnień krótkofalarskich -podtytuł Pierwsze 24 lata

A oto wycinek wspomnień, które napisałem 26.12.2009 r inspiracji Ryszarda - SP4BBU. I edycja wspomnień krótkofalowców pt "Krótkofalarstwo moja pasją" wyd. 2009r. Kilka zdań poświeciłem Zbyszkowi- SP2AVE - niestety SK. II edycja zawiera kilka zdań o naszej współpracy przed laty: Przeniosłem się powrotem do Sopot. Tam, w październiku 1957 roku otrzymałem licencję ze znakiem SP2LV. Zdawać by się mogło, że moja aktywność społeczna ulegnie osłabieniu na rzecz własnych indywidualnych osiągnięć. W tym samym czasie reaktywował się Morski Klub Krótkofalowców, do którego należeli m. innymi. legendarny SP2CC – Emil Jurkiewicz z Gdańska, SP2SJ Józef Jezierski z Sopotu. Dokooptowała młodzież z SP2AVE- Zbyszkiem Ejtminowiczem i ja. Tak się złożyło, że zostałem Prezesem MKK, a Zbyszek Vice Prezesem. Stanowiliśmy niezły tandem. Nasze starania o lokal uwieńczone zostały sukcesem, gdyż otrzymaliśmy lokal w nowo powstałym osiedlu „Przymorze” w Gdańsku. Otrzymaliśmy licencję SP2PAH, uruchomiliśmy program dyplomowy WMRC (Worked Maritime Radio Club). Działalność naszą rozszerzyliśmy wydawaniem raz na tydzień Biuletynu Morskiego Klubu Krótkofalowców, który oceniam jako pierwszy w SP biuletyn DX-owy. Zawierał on m innymi. nadsyłane drogą pocztową informacje DX-owe z nasłuchów i pracy od około 80 prenumeratorów z SP. Regularnie korespondował z nami nadsyłając swoje informacje DX-owe SP1AGE z Wałcza. Pracy było z tym dużo, bo trzeba było tekst zredagować, napisać na maszynie, wreszcie (wszystko ręcznie) wydrukować na powielaczu spirytusowym. Żadnych z tego profitów nie mieliśmy, a prenumeratorzy po prostu nadsyłali ofrankowane i zaadresowane do siebie koperty. Dodam, że w tamtych czasach działała cenzura, więc i druk kart, dyplomów, plakietek, pieczątek wymagały każda odrębnego zezwolenia.
P.S. Jemu dedykuję w całości te wspomnienia "Pierwsze 24 lata"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz