niedziela, 20 grudnia 2015

Croatian CW Contest 2015

Witam wszystkich tuż przed Świętami Bożego Narodzenia. Bywało , że w ubiegłych latach brałem  udział  w prawie 50-ciu zawodach w ciągu roku . W tym roku zaledwie 7 konkursów.
 Dzisiaj brałem udział w Croatian CW Contest. 364 QSO w kategorii SOAB; spotkania ze znanymi znakami,  ogólnie łatwość nawiązywania QSO, bo to WW, zaledwie kilkanaście stacji 9A trzeba przyznać każda o bardzo silnym sygnale. Z ciekawostek to QSO na TOP UP0L i 5B4AMM. Z tym 5B wkd na wszystkich pasmach od 160 do 15 m włącznie. Dobra propagacja na tego typu zawody  głównie na Eu i As, słyszałem kilka stacji JA, W ale o QSO specjalnie nie zabiegałem, bo współcześnie 80 watt to nawet niżej LP. Jak na mój wiek i związane z tym ograniczenia - nieźle tym bardziej, że wzrok mi się pogorszył co skutkuje słabą  akomodacją nawet na tak nikłych odległościach jak oczy- klawiatura, oczy - monitor. Jest jednak dobrze i w najśmielszych przypuszczeniach nie przewidywałem tak dobrej sprawności w moim wieku.
Może się to wydawać nieco dziwne, ale dopiero teraz zdecydowałem się na korzystanie z logowania nie w starym programie DOS a w Windows tym razem SD EI5DI, który posiada (zapewne jak każdy program) pewne mankamenty. W  DOS PC i logowanie uruchamia się natychmiast, w programie CT w czasie QSO można wykonywać polecenia w czasie nadawani, w SD trzeba czekać do końca wykonania zadanej komendy i podanie następnej a "odpalenie"  PC zajmuje kilka minut. Tu zresztą każdy zapewne ma swoje racje,  nawyki i jak to ja określam "co kto lubi" oraz ""to ma być przede wszystkim przyjemność" . Mój wspaniały kolega Art, SP3CW ( po QRV z EI, G, DL nw w PA) po odbyciu służby wojskowej w pewnych sytuacjach mówił " z tego się nie strzela"
Vy 73, Pogodnych Świat w aurze i sercach życzę i  do następnego (postu). = Andrzej, SP6LV.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz